Ladies&Gentleman

Monday, November 14, 2011

KASIH ANTARA KITA

Assalamualaikum

mm nak tanye lah..stiap 0rg psty ade impian n keinginan masing2 kan..klu blh kite sume nk mase dpan yg cerah n bhgia dsisi insan yg trsayang..kan..nak dpandang baik n disygi semua 0rg..
tp.....andai dberi pilihan,tegarkah kite mg0rbankan mase dpan kite tu utk insan yg kite syg..mnerima sgala caci maki tnpa sgg0p mmbela diri..rela disakiti n hidup dlm belenggu pghinaan..mnangg0ng derita yg bkn milik kita tnpa mncritakn kbenaran yg sbenar..rela mgabaikn perasaan sndiri n tak prnah mnyesal dgn bebanan yg tak spatutnya..ikhlas mnerima nasib mlg ini demi kasih n kh0rmatan buat insan tersayang..??????????

hurmmm..rsenye ramai yg akn pk 88kli dlu k0wt..0ke,tak prlu lai brcel0teh pnjang2 lg..nk tau sja0h mne pg0rbanan tu..bace lah ni

V
V
V



Sinopsis

Emelda sama sekali tidak menduga begini lipatan takdir yang dijanjikan untuknya. Namun dia tetap pasrah dan reda dengan setiap ujian yang datang. Yakin... Sesukar mana pun perjalanan hidup, masih ada keindahan dan kemanisan yang akan dikecapi.

Lantaran itu, dia rela bila melihat derita yang ditanggung oleh si kakak. Jika inilah yang dinamakan pengorbanan, dia tahu dia telah melakukan pengorbanan yang tidak ternilai harganya. Masa depan dan harga diri! Namun, apa pilihan yang dia ada?

“Tapi... dalam hidup ini tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apa lagi bila melibatkan perasaan orang lain.”

Akur dengan kata-kata itulah, Emelda akhirnya rela memperjudikan nasib bersama Aril Fatah. Meskipun saat memandang wajah itu tidak ubah seperti melihat kertas putih. Tapi demi Atiea dan Dania, dia tetap mencuba sedaya yang boleh. Walaupun dia tahu, bila kebenaran terbongkar, dia yang akan karam sendiri!

“Benarkah perkahwinan tanpa cinta itu teguhnya seperti sebuah istana pasir? Diusik ombak, pasti akan goyang. Apatah lagi jika gelombang yang tiada taranya.”

Lantas hati kecil Emelda bertanya, “Inikah balasan atas pengorbanan yang kulakukan selama bertahun-tahun ini?”

Sedangkan dalam waktu yang sama, Aril Fatah leka memikirkan kata-kata tulus Hakimi yang lebih kepada cabaran. “Kalau benar sayang, berusahalah untuk mendapatkan cintanya!”

.
.
.

betul2 mnyentuh perasaan..mgkin klu tgk pd sin0psis cite ni cam byase2 sje,tp bile dah bace sure tak ckup tisu..kebiasaannye kite bace n0vel,awal2 tu cam tade pape sgt kan..tp n0vel ni,dr awal2 epis0d lg mmg ck0p mnyedihkan,smpi lah ke klimaks n pnut0p mmg t0uching abesh..rase geram, simpati, n nak nanges msti ade..huhu

mm n0vel ni mmg da lame dah..n lai p0n lame dah bace n0vel ni suatu ktija dulu..cme tbe2 tringat blk..klu lai bce lg 2tga kli p0n,k0mfem kayak 0rg ptus cnta jgk..haha..bg yg dah pna bace tu,k0rg msty rase yg sme jgk an..n bg yg bl0m bace g n ase na bce,try arr..k0mfem bgkak mata..hehe..


0uh btw,ciri2 LELAKI yg lai TAK SUKA ade pd aril fatah dlm n0vel ni..lalalala~~

13 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

ila xsgop berkorban smpai cm tu sekali demi y tersyg..wakkaka..

tapi demi keluarga sanggup..;)

mcm best ja novel neh..nanti ila cari...

**tido awal sbb letih bru smpat kl ptg tadi..ehheh...nite..;)

Mia Meymi said...

hukhuk.. camne nk dptkn novel ni ea..best pulak jalan citenye

Lai Qma said...

ila :hehe,,yaa utk family larr kite bk0rban..
0uh msty pnat an pjlann yg ja0hh..slmt brehat,nyte :)

Lai Qma said...

mia : mm at kdai2 n0vel ade asenye..
xp0n bli 0n9 jewrr..
mmg besh p0n..trbaeq :)

teratak hati said...

lame tak layan novel camni..

Nadiah Jahari said...

Thanks kak lai sebab pernah berkorban utk Muahaha (:

Shukri Mohd Ali said...

pinjam. hehehe.

Lai Qma said...

nadiah : utk muahaha..spekh tu???
ade2 je cik nadya ni aek..kui3 :P

shukri : blh..tp kne bg pnjam yg laen jgk..h0hoho

Jieha mohd said...

wah..wah..eh da bace ke novel tu?
best x? hehe :P tgok snopsis cm best
emm klu jiha pun pk 9999 kali heheh :P tp klu da syg.. nk brkrbn pun.. hmm snggup la..hati da syg x leh ckp ape//

Hanih Borhan said...

hmm...'sukaaa'nya baca novel2 ni, hahahaha...awak mesti suka baca novel, kan? :D

Lai Qma said...

hanih b0rhan : yup3..suka3.. :D

susulemakmanis said...

nak dapatkan novel ni!macam best!

Lai Qma said...

jiha : aah besh sgt2,,dptkn lah..
byk bt0l pk dye ek 9999kli gtu..kalah lai..hehe

susulemakmanis : semestinye besh..carik2..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...